sobota, 1 lutego 2014

Kuskus z pieczarkami i suszonymi pomidorami

Są dni, kiedy nie chce nam się gotować, stać w kuchni i przygotowywać pracochłonne potrawy. Ja miałam tak dzisiaj. Chciałam zrobić na obiad coś szybkiego, mało pracochłonnego, a zaoszczędzony czas poświęcić np. na czytanie książki. Dlatego wybór kaszy kuskus jako głównego składnika dzisiejszego obiadu był strzałem w dziesiątkę.
 15 minut i obiad gotowy :)





      Składniki na 2-3 porcje:  
  • ok 150-200 g suchej kaszy kuskus (lub ilość według upodobania)
  • 250 g brązowych pieczarek (mogą być białe, chociaż ja wolę brązowe)
  • ok 1/2 słoika pomidorów suszonych w oleju
  • pół pęczka natki pietruszki
  • olej rzepakowy
  • sól, pieprz i bazylia
Pieczarki myjemy, obieramy i kroimy na plasterki. Na patelni rozgrzewamy olej i dodajemy pieczarki. Smażymy aż zrobią się miękkie. Dodajemy pokrojone pomidory. Możemy dolać trochę oleju ze słoika, w którym były pomidory. Całość smażymy jeszcze ok. 5 minut. W międzyczasie przygotowujemy kuskus (ja do suchej kaszy dodaję odrobinę soli i zalewam wrzątkiem, pozostawiam aż kasza wchłonie wodę). Kiedy kasza jest gotowa, przekładamy do niej pieczarki z pomidorami. Dodajemy przyprawy oraz natkę pietruszki i dokładnie mieszamy. Jeżeli całość jest zbyt sucha, można dolać trochę oleju.


Do kaszy podałam sałatę batawską z pomidorem , awokado i odrobiną oleju rzepakowego.


Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz