niedziela, 9 marca 2014

Zupa z boczniaków z młodymi ziemniakami

   Absolutnie najlepszym blogiem wegetariańskim jest Jadłonomia. Najlepszym dla mnie i na pewno dla wielu innych, bo Jadłonomia została najlepszym blogiem 2013 roku w kategorii "Kulinarne". Nagroda w pełni zasłużona. Do Jadłonomii zaglądam non stop, wypróbowuje przepis po przepisie i jestem zachwycona. Dla mnie jest to niewyczerpane źródło inspiracji. Dlatego dziś podzielę się z Wami przepisem na zupę z boczniaków która jest "siostrą" Flaczków z boczniaków właśnie z Tego bloga. Poza tym kocham boczniaki miłością niezmienną.


 Składniki na ok. 4 porcje:

  •  500 g boczniaków
  • 3-4 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1/2 małego selera
  • 6-7 młodych ziemniaków (niestety jeszcze Greckie)
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziela angielskie
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej 
  • 1/2 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1/2 łyżeczki lubczyku
  • łyżeczka majeranku
  • sól i pieprz
  • olej




Oczyszczone boczniaki pokroiłam na paseczki i podsmażyłam (do miękkości) na oleju. Obrane warzywa pokroiłam w kosteczkę (mniej więcej, co widać na zdjęciu poniżej) i również podsmażyłam na odrobinie oleju - przez około 15 minut.




 



 Podsmażone boczniaki i warzywa włożyłam razem do garnka dodałam wszystkie przyprawy (soli na wstępie płaską łyżeczkę, ale potem jeszcze dosoliłam do smaku) i zalałam wodą "na oko" :) Gotowałam około 20 minut. Następnie połowa została przez nas od razu zjedzona, bo smak zupy jest po prostu obłędny :)


Jeśli ktoś lubi ostrzejsze dania, to może dodać ostrej papryki, albo więcej pieprzu. Tak czy owak zupa jest przepyszna. :D



2 komentarze: