czwartek, 8 listopada 2012

Pierogi z kaszą gryczaną i białym serem

Dziś kolejne "konkretne" bento - pierogi. Rzadko robię pierogi, bo tak jak i przy naleśnikach, mam wrażenie, że robienie ich to niekończąca się historia. Tym razem jednak moja chęć była większa niż niechęć i postanowiłam zrobić pierogi z kaszą gryczaną.



Poniżej przedstawiam Wam przepis, z którego wyszły mi 43 pierogi.

Składniki na ciasto:
  • 2 czubate szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • trochę mniej niż 3/4 szklanki ciepłej wody
  • szczypta soli
Z podanych składników zagniatamy ciasto na pierogi (ilość wody i mąki w trakcie robienia ciasta niestety podlega modyfikacjom - mnie wyszło nieco więcej mąki niż w przepisie, może dlatego, że moje jajko było duże i miało dwa żółtka).

Składniki na farsz:
  • woreczek kaszy gryczanej (100 g) ugotowanej w osolonej wodzie
  • 1 cebulka czerwona, pokrojona w kostkę i podsmażona na maśle
  • rozkruszony biały ser  - 200 g
Składniki farszu mieszamy razem - ja je dodatkowo razem podsmażyłam na patelni. I zostawiamy do wystygnięcia.
Następnie robimy pierogi i gotujemy w osolonej wodzie.


Te pyszne pierogi polałam kalorycznym masłem i zabrałam w pudle do pracy, a tam podgrzałam w mikrofali i zjadłam ze smakiem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz