poniedziałek, 25 marca 2013

Sałatka ze szpinaku i mozzarelli w sosie truskawkowym

Ostatnio absolutnie nie miałam weny do robienia pudełek :( Zima i praca (której ciągle dużo) po prostu mnie dobiły. Trwałam w tym marazmie już jakiś czas i w końcu postanowiłam wziąć się w garść i znowu zacząć kreatywnie podchodzić do tematu mojego lunchu (jaki i do całej diety). 
Pierwszym posiłkiem, które trafiło do "nowego" pudełka była Sałatka ze szpinakiem, mozzarellą i przepysznym sosem truskawkowym :D

Składniki na dwie porcje:

  • 1/2 opakowania młodego szpinaku ( czyli ok 100 g)
  • 1 kula mozzarelli
  • kilka włoskich orzechów
  • 4 łyżki śmietanki 30%
  • sól i pieprz do smaku
Sos:
  • 200 g mrożonych truskawek
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka prawdziwego kakao
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • szczypta pieprzu
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego
Wszystkie składniki sosu wkładamy do rondelka i gotujemy kilka minut, a następnie miksujemy na gładką masę i pozostawiamy do wystygnięcia.
W salaterce układamy na dnie liście umytego szpinaku, dodajemy kawałki mozzarelli i kawałki orzechów i całość delikatnie doprawiamy pieprzem i solą. Sałatkę najpierw polewamy śmietanką a następnie sosem truskawkowym.

Dla mnie po prostu megapyszne :) 

Pozdrawiam

1 komentarz: