poniedziałek, 3 lutego 2014

Kartofliki tatarskie

   Gdyby nie to wałkowanie, wycinanie i klejenie, wałkowanie, wycinanie i klejenie i znowu wałkowanie.....mogłabym jeść Kartoflki nawet kilka razy w tygodniu. Są po prostu przepyszne, no ale kto nie lubi pierogów?


Składniki na około 35 pierogów:

Ciasto:
  • 2 czubate szklanki mąki pszennej
  • jajko
  • ok. 3/4 szklanki ciepłej wody
  • szczypta soli
  Z podanych składników zagniatamy ciasto. Najlepiej jest dosyć długo je wyrabiać, wtedy będzie gładkie i elastyczne.Ja gotowe ciasto podzieliłam na 3 części i każdą po kolei wałkowałam na cienki placek i wycinałam kubkiem koła (jak to przy pierogach się robi :D)




Farsz:
  • 3 jajka na twardo
  • 1/2 kg ugotowanych ziemniaków
  • po pół pęczka szczypiorku i natki pietruszki
  • 2 czubate łyżki zmielonego siemienia lnianego (zamiast surowego jajka)
  • pieprz i sól do smaku
    Ugotowane ziemniaki ugniatamy tłuczkiem lub praską. Dodajemy posiekane ugotowane jajka, natkę pietruszki i szczypiorek oraz zmielone siemię lniane (lub surowe jajko). Doprawiamy solą i pieprzem i całość dokładnie mieszamy. 

 

Odmierzone łyżką porcje farszu nakładamy na wykrojone z ciasta krążki.


Lepimy pierogi i gotujemy w osolonym wrzątku przez kilka minut. My swoje pierogi zjedliśmy z roztopionym masłem.

 
 Smacznego

1 komentarz:

  1. Masz rację, pierogi można jeść i jeść, feler w tym, żeby zdążyć z robieniem ;) Bardzo zaciekawił mnie ten farsz, więc zapisuję przepis i wypróbuję . Pozdrawiam i zapraszam do siebie, hm, głównie na słodkości ;)

    OdpowiedzUsuń