piątek, 16 listopada 2012

Placki z cukinii

Tym razem do pracy poszły ze mną placki z cukinii. Może nie za bardzo zdrowe, bo smażone, ale za to zjedzone w rozsądnej ilości - sztuk trzech i już bez kuszących dodatków typu śmietana (bo na takie miałam ochotę) :)


Składniki:
  •  cukinia średniej wielkości
  • jajko
  • mąka i mleko
  • po szczypcie soli i pieprzu (i inne wedle uznania)
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
Startą cukinię (ze skórką) kładziemy na sitko i posypujemy odrobiną soli, by puściła sok. Odstawiamy na kilka minut. Potem odciskamy dokładnie z soku. Jajko mieszamy z mąką, mlekiem, sodą i przyprawiam. Ciężko jest mi podać proporcje mleka i mąki, bo robiłam na tzw. oko - z mojego ciasta wyszło 12 placków. Do ciasta konsystencji trochę gęstszej niż naleśnikowa dodajemy startą cukinię i dokładnie mieszamy. 


 
Następnie smażymy placki - i gotowe :)


Smacznego

2 komentarze:

  1. Jak to niezdrowe? ;) Cukinia, jaja, a jeśli mąka pełnoziarnista, to już dla mnie samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) No ale to smażenie - raczej niezdrowe, bo te placki ciągną olej jak szalone.

    OdpowiedzUsuń