niedziela, 11 maja 2014

Tortilla z pieczarkami, szpinakiem i rukolą


   Koniecznie muszę zacząć sama robić tortille, bo skład tych z marketów może przerazić. Niestety tym razem (ostatni już raz, obiecuję) skorzystałam z gotowych placków. Po prostu pomysł na dzisiejszy obiad przyszedł mi do głowy, kiedy byłam akurat na zakupach, a głód już nam zaglądał w oczy.


Składniki - ja jednorazowo zrobiłam 3 tortille:
  • tortille - najlepiej zrobione własnoręcznie :)
  • ok 30 dag pieczarek
  • duży pomidor - pokrojony na plasterki
  • papryka czerwona - pokrojona w paski
  • młody szpinak - ok. 3 garści
  • ząbek czosnku
  • kula mozzarelli - starta
  • spora garść rukoli
  • oliwa z oliwek
  • olej rzepakowy
  • sól, pieprz ziołowy, oregano
   Pieczarki obieramy, kroimy na plasterki i podsmażamy na oleju rzepakowym. Pod koniec smażenia dodajemy odrobinę soli i pieprzu ziołowego.
Umyty szpinak, razem z ząbkiem czosnku (ja dodaję cały ząbek czosnku, a potem go wyjmuję), również podsmażamy - aż zrobi się miękki, ale nie straci koloru.
Tortillę smarujemy odrobiną oliwy z oliwek i układamy na niej porcję szpinaku, porcję pieczarek, plasterki pomidora, paski papryki, porcję startej mozzarelli. Wszystko posypujemy oregano i jeśli potrzeba pieprzem ziołowym. 
 


Zawijamy tortille i albo wkładamy do mikrofali na ok. 1-2 minuty albo do piekarnika (aż rozpuści się ser). Gotową tortille podajemy z rukolą i oliwą z oliwek.

 Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz