niedziela, 2 listopada 2014

Bezglutenowe placuszki z ricottą

Moje pierwsze bezglutenowe placki! Do diety bezglutenowej przymierzałam się już jakiś czas, ale ostatecznie przekonał mnie artykuł w październikowym Zwierciadle. Kupiłam kilka bezglutenowych mąk (m.in. kukurydzianą, ryżową i gryczaną) i bezglutenowych makaronów, przejrzałam mnóstwo przepisów i porad i tak uzbrojona rozpoczęłam nowy rozdział w naszej kuchni i oczywiście życiu :)   


Składniki na ok. 10 małych placków:
  • ok 100 - 150 g ricotty
  • 1 jajko
  • 100 ml mleka ryżowego
  • 50 g mąki ryżowej
  • pół łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • płaska łyżka cukru trzcinowego
  • olej rzepakowy do smażenia
Najpierw mieszamy dokładnie (np. widelcem) ser, jajko i mleko, a następnie dodajemy cukier, sól, proszek do pieczenia i mąkę i dalej dokładnie mieszamy. Konsystencja ciasta powinna być bardziej zwarta niż ciasta naleśnikowego. Smażymy małe placki na rozgrzanym oleju.
Pyszne są podane z syropem klonowym.

 Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz